Paddock Revue

26.05.2012 10:40

Treadwell: Sázka, která v Pardubicích vyšla

 

„Byla to sázka do loterie. A vyšla,“ radovala se trenérka Hana Kabelková v sobotních Pardubicích poté, co její svěřenec Trezor dominoval   prvnímu kvalifikačnímu dostihu pro Velkou,  dvěma sty tisíci korun  dotované  Velké ceně města Pardubic. Onou loterií mínila angažmá  britského jezdce Liama Treadwella, muže, který  nejenom dosud nikdy neviděl pardubické  dostihy „naživo“, ale navíc  mu  v posledních týdnech na britských drahách dala štěstěna sbohem  a příliš se mu v tamních dostizích  nevedlo, Jenže  do Pardubic přijel, viděl a zcela bez problémů zvítězil.  Tribuny mohly jen zatleskat, jak koni, tak žokejově přehledu  a výkonu.

„Liam odvedl výbornou práci. Kůň  skvěle skákal, ale  vítězství bylo zrovna tak zásluhou jezdce,“  věděla Kabelková, zatímco samotný Treadwell oponoval: „Byl jsem dnes spíš pasažér. Kůň skvěle skákal, byl  na dostih dobře připravený a tak jsem se  především vezl a pomáhal jsem mu k tomu, aby se ukázal v co nejlepším světle.“

Liam Treadwell v současné době působí v Británii jako volný jezdec a  není pod kontraktem s žádným  trenérem, z hlediska použitelnosti pro české dostihy je tedy ideálním adeptem. „Navíc  je nyní v překážkách u nás slabší část sezóny , takže je možnost i jezdit jinde,“ vysvětluje Treadwell, pro nějž byl pardubický start premiérou, pokud jde o působení v sedle mimo Británii nebo Irsko. První start na kontinentu z jeho pohledu nemohl dopadnout lépe…

„Přistoupil k němu velmi zodpovědně, s Lacem Kubištou prošli dvakrát trať a on byl na dostih maximálně nachystaný,“ mínila  Hana Kabelková a Treadwell přitakal. „Když jsem viděl některé překážky, byl jsem z nich hodně překvapený, ale důležité bylo, že jsem měl zkušeného koně, který mi na nich pomohl.  Pokud jde o kurz dostihu, ten jsem si nastudoval tak, že jsem nemusel mít obavy, že bychom se třeba někde ztratili.   Veškerá úcta patří ale koni, ten mě v Pardubicích po trati provedl tak, jak měl…“ dodal žokej, který  poněkud nalomil  zažité klišé, že jezdci z ostrovů do Pardubic prostě nepatří.

„Myslím, že jeho výkon může být  námětem pro  zamyšlení pro některé naše jezdce,“ komentoval trenér Čestmír Olehla, který byl v sobotu v Pardubicích divákem poté, co škrtl veškeré své přihlášené koně z obavy před tvrdou dráhou.  „Nejde jenom o to, že s koněm vyhrál, ale podívejte se, jak ten kůň pod ním skákal…“ poznamenal trenér, který  sklidil svého času kritiku zaangažování Jima Crowleyho do sedla Registany při jejím pokusu o zisk třetí Velké pardubické. Jim Crowley se dnes vypracoval mezi nejužší špičku žokejů na britských rovinách, Treadwell je ale  nadále k dispozici pro překážky.

„Už se těším, že se na Trezora vrátím,“ připustil v Pardubicích. “Samozřejmě, bude-li zájem.  Určitě je to kůň, který by si našel vhodný dostih i v Británii, ale pokud vím, plány pro něj leží v Pardubicích a možná ve Francii.  Jízda na něm je ovšem radostí všude,“ domnívá se Liam Treadwell

Zdroj: časopis Paddock Revue